lördag 7 mars 2009

Våren har kommit till New York

...eller rättare sagt till mitt rum.

Mitt drömjobb är att bli trädgårdsmästare. Det verkar vara ett bra jobb där man får vara ute i friska luften, jobba med händerna, tänka estetiskt och slutligen se resultatet. Enda kruxet är att jag är totalt blank i min kunskap om växter och blommor.

Jag vet dock att växter behöver solljus för att leva. 

I mitt rum finns inga fönster. Ville ändå ha en växt eller något organiskt, något från moder jord, för att ge lite liv åt mitt spartanskt inredda krypin. Gick ner på gatan till en blomsterhandel och köpte en vas och några vackra kvistar. Tänkte att det är åtminstone något som varit levande(har senare blivit upplyst av Kristina att det förmodligen är trollhassel jag köpt). 

Döm om min förvåning när det helt plötsligt kommit små söta gröna blad på det som jag trodde var döda kvistar.

Väldigt mysigt - men kanske en tydlig bekräftelse på att jag aldrig kommer få se min yrkesdröm bli verklighet?

1 kommentar:

  1. Trollhassel är näst intill omöjlig att döda har jag fått lära mig. Jag jobbade säkert aktivt i en 1 månad med att ta död på mina små grenar.

    SvaraRadera