lördag 28 mars 2009

Makabert



Har inte hunnit titta speciellt mycket på TV. Flera personer på redaktionen(Filip och Bastin) pratar om nya realitysåpor som "The real houseviews of New York". Sven refererar ofta till någon gäst som var kvällen innan hos Fallon eller Kimmel.

Men jag har som sagt inte hunnit. Orkar inte engagera mig i någon ny såpa, lyckas aldrig tajma in serier och är för trött för talkshowerna.

De gångerna jag har suttit framför TV:n så är det basket - NBA eller collegeslutspelet. Nu är vi inne på Sweet Sixteen.

Men i tisdags satt jag, Hollender, Ronthén och Frida framför TV:n. Vi kollade på Science Channel och programmet "How it's made". Det är som ett Hajk för vuxna. Man får se hur det går till att göra bildäck, LCD-skärmar och hur man sköter logistiken i en stor hamn. 

Helt plötsligt dyker inslaget ovan upp. Hur gör man kycklingar? Obehagligare, märkligare eller fascinerande klipp har jag aldrig sett. Kycklingarna slängs omkring åt höger och vänster. Och allt ackompanjerat av hurtig musik och en klämkäck speaker.

Djurälskande tittare varnas.

1 kommentar:

  1. Shit man.. Såg ett liknande program här i england med Jamie Olvier. Han använde domedagsmusik och visade även att snubb-kycklingar inte var önskvärda, utan gasades ihjäl efter att de blivit utsorterade.

    Nu ska jag iväg och äta äggfrukost. Hepp!

    /Kristoffer

    SvaraRadera