fredag 13 mars 2009

Ett paket

Idag ringde den lilla receptionisten på mitt internnummer. Hon sa att jag hade en person som väntade på mig.

Och där stod Therese. Strösselkungens dotter. Martinas vän.

Det var Martina som hade passat på att skicka med henne ett paket innehållande en svensk almanacka, ett kort på kungafamiljen, en bild på ett vintrigt stockholm, ett spelande kort(James Browns I feel good) med katter på och två Marabou chokladkakor.

Så här sitter jag med mjölkchoklad runt hela munnen, lyssnar på The Godfather samtidigt som mina glädjetårar droppar ner på Stockholm och Carl-Philip. Och jag har redan kryssat av en dag i väntan på att Martina dyker upp i NY så att jag får tacka henne.

I detta ögonblick rankar jag mina vänner så här:

1. Martina
2. Alla er andra

P.S. Om någon vill klättra på den listan så är adressen till kontoret 221 W. 26th Street, New York, NY, 10001, USA. Bara så att ni vet...D.S.

2 kommentarer: