torsdag 26 mars 2009

DJ Per-Olow


En del av er kanske studsar över att jag skickar tips på grymma hiphoplåtar till min gamle far. 

Det är inte så konstigt. Farsan precis upptäckt Spotify. Enligt mamma är han som besatt och lägger den mesta tiden av sina dagar sökandes efter låtar. Igår meddelade han att han lyssnat på EPMD:s "Da Joint" och tyckte att den var fet.

Det förvånar mig inte eftersom min far har riktigt bra musiksmak. 

Faktum är att farsan var DJ i Östersund i sin ungdoms dagar. Det var på den tiden som DJ:s hade mikrofon och pratade med dom på dansgolvet. Varje gång han satte på kvällens bästa låt brukade han väsa(förmodligen tänkte han att det skulle vara lite småsexigt) i mikrofonen "Kom igen nu å svettas lite grann."

Smaka på den!

2 kommentarer:

  1. Haha. Jag kan lätt tänka mig att PO ägde Östersund på den tiden eftersom han han gör än idag... Jag håller med Bexelius junior och senior, Da Joint är fet!

    SvaraRadera