onsdag 25 mars 2009

Gammal vana tillbaka

Från det att jag var liten har jag haft en liten märklig vana(eller ovana). Nämligen den att ibland när jag sover så vänder jag mig 180 grader i sängen. Alltså att jag sover med fötterna vid huvudändan och huvudet vid fotändan. 

Det har aldrig varit så att jag gjort detta medvetet. Jag har bara vaknat på morgonen och upptäckt att "Oj, jag har bytt håll i min sovriktning igen".

De senaste fyra åren har detta beteende försvunnit. Förmodligen beror väl det på att Kristina skulle skinnflå mig om jag rumsterade om så i vår säng när hon ligger bredvid.

Men nu har jag sovit själv i drygt en månad. Och ta mig tusan, när jag vaknade i morse kände jag knappt igen mig. Jag hade vänt på mig.

3 kommentarer:

  1. Lite Pippi Långstrump känsla på det!

    Men får du med dig kudden runt till fotändan?

    SvaraRadera
  2. Det är det som är det märkliga. Jag tar med mig kudde och allt, men jag har aldrig nåt minne av det.

    Mystiskt.

    SvaraRadera
  3. Det låter som det är dags för Kristina att komma ner och styra upp dig.

    SvaraRadera