måndag 30 mars 2009

Söndagsmiddag

Tog mig över bron ikväll igen. Söndasgmiddag hemma hos Nettan. Hon hade kokat ribs i öl, gjort en god sås, eget potatismos och gröna bönor till det. Jag körde även på lite lingonsylt och stillade min hemlängtan.

Rafi var lite småsjuk och till en början grät han mest när jag försökte snacka med honom. Han blev dock lite gladare ju längre eftermiddagen led. 

Moni var lika söt och glad som vanligt.

Dessutom var Nettans pappa Bosse där. Han är en trevlig och rolig man. För några år sen jobbade Bosse som vaktmästare på en golfbana. En av arbetsuppgifterna gick ut på att han körde omkring i en golfbil och jagade på spelarna så att det inte skulle bli köer på banan. 

En gång när han var på ett gäng gubbar som tog lite tid på sig så blev de förbannade och skrek "Jävla sheriff" efter Bosse.

Har skrattat mycket åt den sägningen.

Hur som helst en väldigt bra söndagkväll.

1 kommentar:

  1. Jag gillar att du får lite mysiga söndagar hos Nettan. Hälsa Nettan att hon har två jättegulliga barn. Stefan kan ju också få sträcka lit på sig eftersom han är morbror.

    SvaraRadera