torsdag 26 februari 2009

Tim -schäfrar och krig.

Bara jag och Tim på kontoret. Nyss ringde Tim och inledde samtalet med "Hi, my name is Tim. Im calling regarding German Shepherds". 

Idag åt jag, Filip, Anders och Tim lunch. Anders ville gå på en saloon. Och banne mig - två kvarter från kontoret ligger det en saloon. Jag åt en kyckling som var jäkligt fin. 

Under lunchen kom vi in på ämnet ekonomisk kris. Filip berättade att hans vän, den fd Formel 1-föraren och numera affärsmannen Eddie Irvine, hade sagt att det kommer sluta i krig. Tim sa inget då, men sju timmar senare - ja då kom reaktionen. Lite tyst och försynt mumlade han fram:

- Varför måste det bli krig? Jag vill inte att det ska bli krig.

Nu ska Tim skaffa en bra hund. Bara för att vara beredd när det börjar osa hett.

3 kommentarer:

  1. Har just hittat fina exemplar på http://www.gsrcny.org/index.php?l=t&pageStewardLink=3009

    Stay tuned,
    T

    SvaraRadera
  2. Nej hörni, det är nog lika bra att ni kommer hem igen. Eller håller bilmotorn igång, så ni kan dra fort till Conneciticut eller NJ om det börjar osa hett. Ut på landet är alltid ett säkert kort.
    Och Sverige har ju varit tryggt och neutralt länge?
    Du är saknad. Puss/ylva

    SvaraRadera
  3. Jag kan tydligen inte ens stava till Connecticut, så man förstår ju varför jag är kvar på Stockholmen.

    SvaraRadera