fredag 20 februari 2009

En bra start på dagen


BLT-macka, kaffe och snus - sittandes vid disken. Min frukost är det bästa av två världar. Och det behöver jag efter att ha sovit på en madrass som vår researcher och fixare Tim har skaffat på IKEA. Tim är en ambitiös och driven ung man. Här i USA skulle man beskriva honom som hardworking. Tim är dessutom ekonomiskt lagd. Därför gick han snabbt förbi Sultansängarna och allt som innehåller fjädrar. Han gick dessutom förbi allt med skumgummi. När skylten med billiga spikmattor dök upp - då fick Tim köpsignal. 

Tim och jag sitter vid disken. Tim pratar om att han ska på dejt ikväll(han är inte bara ung, han är småkåt också). Jag muttrar över madrassen och försöker förstå hur han inte kan tycka att det är vidrigt att sova på den. Tim säger att "tio månader i lumpen har härdat" mig.

Vi lämnar frukoststället och jag föreslår att vi ska gå till kontoret. Tim knorrar lite när den första vindpusten från Atlanten snuddar hans ansikte. Trettio sekunder senare frustar en snorig rödkall Tim "Jag måste köpa mössa och vantar"

Härdad i det militära. Jojo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar