fredag 27 februari 2009

Män äter dumplings tillsammans



Idag på lunchen knallade jag, Filip, Sven och Henrik ner till China Town och stället Joe's Shanghai.
Den nyklippte Sven hade ätit här förut och sa att det är kanske världens bästa krog om man vill käka dumplings. Jaja, tänker man. "Världens bästa" - det har man hört förut.
Vi beställde in en buffe av dumplings, friterade räkor och annat gott. 

I fortsättningen kommer varken jag, Filip eller Henrik tvivla på Svens ord när det kommer till dumplings. Från och med nu är han i min värld Sven "Dumpling" Stojanovic. 


1 kommentar:

  1. jag vill odmjukt (naja) rekommendera Shanghai cafe pa mott street, precis norr om canal, som det vassare kortet (inte for att jag nagonsin kakat pa Jerry's dumplings eller Joe's taiwan eller vad det nu hette men anda!). Togs dit forsta gangen av jossans kompis jenn - en chinatown-native sen barnsben - och atervander regelbundet for universums basta dumplings. UNIVERSUMS SAGER JAG!

    SvaraRadera