torsdag 30 april 2009

Vintern rasat...

...eller snarare så var det vårt grannhus nere i Tribeca som rasade klockan 6.15 på torsdagsmorgonen.

Vi vaknade av ett jättebuller och att hela huset skakade. Jag tog mig ut på gatan  för att se vad det var som stod på. Där det var kaos. Inom några minuter var halva Tribeca fyllt av brandbilar, polisbilar och ambulanser. I luften cirkulerade polishelikoptrar. När jag ringde upp till min lunginflammationssjuka fru(vi var på akuten i tisdags natt men det får jag berätta om senare, hon mår bra) så berättade hon att brandmän höll på att evakuera vårt hus.

Men, men, ingen skadad, vi har flyttat in på hotell och vi hann få med oss det viktigaste. 

Förutom svininfluensan har det här varit den mest omtalade nyheten i New York under dagen.

Vi bor i det tegelfärgade huset till vänster i bild och sover mindre än 10 meter från det raserade huset.

4 kommentarer:

  1. Läskigt att se bilden och tänka att ni var så nära.

    SvaraRadera
  2. Gillade programmet!

    SvaraRadera
  3. Med all respekt för att det lär ha varit oerhört obehagligt (gissar att jag själv bl a hade fått en fördjupad existensiell kris) så var det bra för ditt varumärke. Händelsen gav dig epitetet "TV-stjärna" här hemma och nedan min lilla upplevelse:

    Intet ont anandes shoppar jag med sonen på ICA Maxi där de numer har fler TV-skärmar än vad ett genomsnittligt ickestatligt TV-kontrollrum har. Ser på en av dessa nyhetsvevare att det står något om "ras" och "TV-stjärna" och "David Bexelius" och innan jag hinner bli livrädd tror jag mig uppfatta att det var okay med dig med fru. Sedan flimrade nyheten bort och det verkade dröja innan den dök upp igen så jag ringde TV-chefen (hade inte syskonens nummer i mobilen) och jag tänker inte outa hans briljanta cynismer men när han intet ont anandes fick leta upp nyheten (som toppade Expressen Nöje) och läste om att barren söktes igenom av hundar så såg jag framför mig hur du ber om att få klappa dem.

    Såg en kort snutt av Lena Ph-programmet. Typ Sheen-Hanzon och lite till. Den senare tycker jag verkade lite väl oinspirerad, Sheen tog stycket på större allvar. Intrycket är att programmet är en rörig kalkon men också uppbyggt på en del genialiska idéer.

    Det bästa var att Säcken satt kvar när köttbullen kom in. Alla andra (inklusive Ph) stod upp och klapplåderade. Säcken äger. Han är inte part of the game.

    Catringansvarig: Krya på dig!!!


    Med omtanke,

    Igor

    SvaraRadera
  4. A propos:
    http://blogg.aftonbladet.se/6/perma/1200965

    Fnisseliss

    /Igor

    SvaraRadera